Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Klik hieronder om direct naar het onderwerp te gaan:

Mijn Teak en Wood
Bestellen
Betalen
Levering
Garantie
Wijzigen en annuleren
Retourmogelijkheden
Klachten en reparatie
Onderhoud
Assortiment teak meubels
Overig

 


 

Mijn Teak en Wood

 

+ Moet ik een account aanmaken bij Teak & Wood om te kunnen bestellen?

Nee, dit is niet noodzakelijk. Als u online bestelt, kunt u kiezen of u een account aanmaakt of niet. U kunt ook gewoon eenmalig registreren en bestellen. Uw gegevens worden dan niet bewaard voor een eventuele volgende keer.

 

+ Wat zijn voordelen van een account bij Teak & Wood?

Een account werkt sneller en gemakkelijker omdat al uw gegevens worden bewaard. U hoeft alles maar één keer in te voeren. De mogelijkheden van een account:

  • Inzicht in uw bestellingen
  • Met 1 muisklik opnieuw bestellen
  • Verlanglijstjes opslaan
  • Uw adres- en aflevergegevens beheren en wijzigen
  • Meerdere afleveradressen in kunnen voeren

 

Bestellen

 

+ Hoe kan ik bij Teak & Wood bestellen?

Het plaatsen van een bestelling kan online of in de showroom in Zundert. Een bestelling plaatsen via de webshop kan door het gewenste artikel in de winkelwagen te stoppen. Als u klaar bent met winkelen, gaat u naar ‘afrekenen’ en volgt u de stappen.

 

+ Hoe weet ik of de online bestelling goed is gegaan?

Direct na het plaatsen van een bestelling via de webshop, ontvangt u automatisch een bevestiging per e-mail. Als u deze niet ontvangt, verzoeken wij u om contact met ons op te nemen om te zien waar het is misgegaan.

 

+ Hoe lang is de levertijd van teakhouten meubelen?

Als een besteld artikel op voorraad is, hanteren wij een levertijd van 2 weken. Voor artikelen die niet op voorraad zijn en voor maatwerk is de levertijd 1-3 maanden. Zodra u uw bestelling online heeft geplaatst, controleert Teak & Wood de voorraad. U weet in de regel binnen maximaal 48 uur wanneer het gewenste artikel geleverd kan worden. Als u in de showroom besteld, kunnen wij meestal direct zien wanneer het geleverd kan worden.

 

+ Kan ik artikelen direct meenemen uit showroom?

Alles wat fysiek aanwezig is in onze showroom in Zundert, mag u direct meenemen als u dat wilt. De ervaring leert echter dat klanten de voorkeur geven aan bezorging vanwege het gewicht en de grootte van de meubels.

 

Betalen

 

+ Welk bedrag betaal ik vooraf en welk bedrag betaal ik bij aflevering?

Wij vragen een aanbetaling van 50%. Het resterende bedrag kunt u contant bij aflevering voldoen of voor de afleverdatum per bank aan ons overmaken. Als u het per bank overmaakt, dient het geld minimaal één dag voor de afleverdatum op de rekening van Teak & Wood te staan. Houdt u bij telebankieren 5 dagen verwerkingstijd aan.

 

+ Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Teak & Wood?

Als u vanuit Nederland via de webshop een bestelling plaatst kunt u aanbetalen via IDEAL. In de showroom kunt u uw aanbetaling contant of met pinpas voldoen.

Het restantbedrag kunt u als volgt voldoen:

  • vooraf (voor aflevering): met uw pinpas bij de showroom in Zundert of via telebankieren/een bankoverschrijving.
  • achteraf (na aflevering): contant bij aflevering.

Bestelt u vanuit België? Neem dan contact met ons op over de betaalmogelijkheden.

 

+ Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?

Als u via IDEAL betaalt, wordt de aanbetaling direct verwerkt. Als u de aanbetaling of het restantbedrag per bank aan ons overmaakt, moet u rekening houden met een gemiddelde verwerkingstijd van 5 dagen.

 

+ Wat zijn de bezorgkosten bij Teak & Wood binnen Nederland?

Bezorging binnen Nederland is gratis. Gebaseerd op: begane grond, achter de eerste deur. Verdiepingen of andere omstandigheden in onderling overleg. Dit geldt niet voor producten uit de outlet, deze worden door de forse afprijzingen niet verzonden en kunnen alleen in de showroom worden afgehaald.

 

+ Wat zijn de bezorgkosten bij Teak & Wood buiten Nederland?

Voor levering buiten Nederland worden de kosten in overleg berekend.

 

Levering

 

+ Wat is de levertijd van teakhouten meubelen van Teak & Wood?

Artikelen die op voorraad zijn, kunnen wij binnen uiterlijk 2 weken leveren. De levertijd voor niet voorradige artikelen of maatwerk bedraagt 1-3 maanden. Nadat wij uw bestelling binnen hebben, kunnen wij u zeer snel zeggen wanneer wij uw bestelling kunnen leveren.

 

+ Levert Teak & Wood de meubels inclusief montage?

Ja, wij laten onze producten kant-en-klaar bij u achter. Montage gebeurt zo nodig ter plekke. Wij plaatsen uw meubels met de grootste zorg en nemen al het verpakkingsmateriaal netjes mee terug.

 

+ Bezorgt Teak & Wood ook op andere bestemmingen dan de begane grond?

Ja, natuurlijk. In principe gelden onze bezorgkosten voor levering op de begane grond, achter de eerste deur. Wij komen er echter, na overleg met u, altijd wel uit als er andere wensen of omstandigheden zijn.

 

+ Hoe weet ik wanneer mijn teak meubel(en) worden bezorgd?

Teak & Wood neemt altijd telefonisch of per e-mail contact met u op voor het maken van een bezorgafspraak. Wij spreken altijd een datum en een tijdsbestek van 2 uur af waarbinnen uw teakhouten meubels worden bezorgd.

 

Garantie

 

+ Hoe lang heb ik garantie op de teak meubelen van Teak & Wood?

Op al onze meubelen geldt een garantietermijn van één jaar. Wij raden u aan om uw factuur goed te bewaren. Als u aanspraak wilt maken op de garantie dient u namelijk te allen tijde de factuur te kunnen overleggen.

 

+ Zijn er zaken die buiten de garantie vallen?

Onze garantievoorwaarden gelden niet voor slijtage bij normaal gebruik zoals bijv. het veroorzaken van kringen door hete pannen, hete kopjes, vochtdoorlatende vazen, of krasjes door bijv. borden en schalen.

Ook voor kleur-, nerf- en/of structuurverschillen kan Teak & Wood niet aansprakelijk worden gesteld. Het betreft hier namelijk een 100% massief natuurproduct met alle natuurlijke kenmerken van dien.

Ondanks het gebruik van oud en zodoende ‘uitgewerkt’ teakhout kan het gebeuren dat de meubelen na verloop van tijd haarscheurtjes of kleine barstjes gaan vertonen. Voor deze natuurlijke werking van het hout kan Teak & Wood op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.

 

+ Wie is er aansprakelijk voor de meubelen tijdens het transport?

Alle goederen worden vóór ieder transport door Teak & Wood grondig geïnspecteerd. Teak & Wood is alleen aansprakelijk voor de artikelen tijdens transport indien zij deze in eigen beheer levert bij de klant. Transport door de klant zelf is voor eigen risico. U kunt in dat geval dan ook geen beroep op ons doen indien er tijdens deze handelingen schade ontstaat.

 

Wijzigen en annuleren

 

+ Hoe en tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wij verzoeken u vriendelijk om een wijziging telefonisch en liefst uiterlijk 2 weken voor levering aan ons door te geven.

 

+ Kan ik mijn bestelling annuleren?

Zo lang een product nog niet is verzonden, is bij wet bepaald dat u een bestelling kosteloos kunt annuleren.

Uitgesloten van kosteloos annuleren zijn maatwerk meubelen die door Teak & Wood speciaal voor u worden gemaakt. De specificaties van het maatwerk worden altijd op de aankoopbon vermeld. Zodra is begonnen aan het tot stand komen van een maatwerk meubel, bedragen de annuleringskosten 25% van het totaalbedrag van de order.

 

Retourmogelijkheden

 

+ Kan ik de geleverde meubels retourneren?

Op al onze meubels heeft u recht op een zichttermijn van maximaal 14 werkdagen (het zogenaamde herroepingrecht). Tijdens deze periode heeft u zonder enige verplichting de mogelijkheid de afgehaalde of bezorgde goederen te (laten) retourneren.

Uitgesloten van deze zichttermijn zijn maatwerk meubelen. Specifiek gemaakte afspraken tussen u en Teak & Wood bij bestelling van speciaal op maat gemaakte meubelen staan op de aankoopbon vermeld.

Transportkosten voor het retour halen van de goederen, vallen buiten het terug te betalen orderbedrag.

De goederen worden na ontvangst objectief geïnspecteerd en beoordeeld op eventuele beschadigingen. Mochten er beschadigingen zijn welke bij uitlevering niet aanwezig waren, zal er in overleg met de klant een alleszins redelijke vergoeding worden bepaald.

Download het modelformulier voor herroeping (Word)

 

+ Wanneer krijg ik het geld teruggestort op mijn rekening?

Teak & Wood vergoedt alle betalingen van de consument, behalve eventuele retour bezorgkosten, binnen 14 dagen waarop de consument heeft aangegeven het product te willen retourneren. Tenzij overeen is gekomen dat Teak & Wood het product af komt halen, wachten we met terugbetalen tot het product is ontvangen of de consument aantoont dat het product is teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Teak & Wood gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als de consument heeft gebruikt, tenzij er wordt ingestemd met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

Klachten en reparatie

 

+ Hoe meld ik een klacht of gebrek?

Wij verzoeken u vriendelijk om een klacht of gebrek zo snel mogelijk na aflevering aan ons te melden. Dit kan telefonisch, schriftelijk of per e-mail. Na ontvangst van uw klacht nemen wij in de regel en zo mogelijk binnen 12 uur contact met u op. Telefonische meldingen kunnen wij het snelst afhandelen en genieten daarom onze voorkeur.

Wij doen ons uiterste best om klachten te voorkomen. Mochten wij toch een klant ontvangen, dan lossen wij deze altijd zo snel en goed mogelijk en in overleg met de klant op. Na het indienen van een klacht of melden van een gebrek vragen wij zo nodig aanvullend enige foto’s voordat wij bij u langskomen. U ontvangt zo nodig een e-mail met de gemaakte afspraken en een gespreksverslag. Wij proberen de klacht of het gebrek altijd ter plekke op te lossen. Is dit niet mogelijk, dan nemen wij de meubelen mee naar de eigen werkplaats of brengen wij ze naar een gespecialiseerde meubelmaker. In dat laatste geval moet u er rekening mee houden dat u de meubels 2-3 weken kwijt bent.

 

+ Hoe gaat Teak & Wood met klachten om?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@teakenwood.nl . Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Onderhoud

 

Op de pagina informatie over onderhoud leest u alles over het onderhoud van onze teakhouten meubels.

 

 

Assortiment teak meubels

 

+ Levert Teak & Wood alleen standaard maten?

Nee, naast de verschillende standaard maten en uitvoeringen van onze teak tafels, stoelen, dressoirs, kasten en andere meubels, leveren wij ook maatwerk. Als u speciale wensen of ideeën heeft, neemt u dan gerust contact met ons op. We bespreken met u graag de mogelijkheden en zorgen desgewenst ook voor het ontwerp.

 

+ Heeft Teak & Wood een vaste collectie?

Ja, een hele grote vaste collectie zelfs. U hoeft dus niet bang te zijn dat u ineens geen meubels meer bij kunt bestellen van uw favoriete lijn.

 

+ In welke uitvoeringen zijn de teakhouten meubelen leverbaar?

De meeste meubels van Teak & Wood zijn leverbaar in blank (licht), koloniaal (donker) en rustiek (extra oud/grof).

 

Overig

 

+ Hoe zijn de beoordelingen van klanten verzameld op jullie website?

Voor beoordelingen werken wij speciaal via Kiyoh omdat zij een onafhankelijke partij zijn. Wij benaderen al onze klanten met de vraag of zij onze dienstverlening willen beoordelen. Ook eventuele negatieve beoordelingen worden daardoor getoond. Het doel van de recensies is vooral om onze dienstverlening nog verder te verbeteren en eventueel uit te breiden. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat u een goed beeld krijgt van ons bedrijf en dat u kunt lezen wat andere klanten van ons vinden.